Ordet är fritt

FRÅGAJo jag fick en fråga i ett mail tidigare idag.

Det var en tjej som undrade hur det var att vara tjej till en kille som bara skämmer bort en och bo i ett överklassområdde.

Svaret på det är följande:

Det har inte varit helt lätt att försöka anpassa sig till miljön och jargongen här.
Man måste hela tiden tänka på vad man gör, har på sig osv för att de andra tjejerna inte skall starta en massa falska rykten och skitsnack i onödan.

Jag kan ta ett exempel som hände idag.
Jag vaknar, gör kaffe, solen skiner och jag sätter mig på altanen för att mysa. AHHH GAAHH PANIIIK!
ALLA andra har satt upp sverigeflaggor på altanen och alla har likadana krukor med påskliljor i.
Vi är dom enda som inte har det.

Letar febrilt i källarutrymmet som numera är helt utrensat utan att hitta varesig flagga eller kruka.

Rusar upp, väcker Fredrik och skriker i panik; vi måste åka, vi måste åka nu!
Han fattar ingenting men går snällt upp, sätter sig i bilen och undrar va det är frågan om. Jag förklarar hastigt och får honom att ligga i 140 på motorvägen.
Fick faktiskt handlat och satt upp flagga och blommor innan klockan 12 vilket var jäkligt bra.
Än så länge har jag inte gjort något större misstag och fått någon snackis eller rykte.

Att vara bortskämd kan jag gå in på någon annan gång..

Läs så får du se.

Kommentarer
Postat av: louise

Sv: tacktack.

2012-04-08 @ 20:38:41
URL: http://tingelinge.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

sv; haha ja tror jag med ;D

2012-04-08 @ 21:28:36
URL: http://bruudar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0